Bécsi történetek

Sunday, October 02, 2005

Tijs-el ez már a második kerós túra. Tervben van egy esetleges gyalogtúra is az Alpokban.
Az amerikai sráccal a pozsonyi várban.
A háttérből kitakarjuk uticélunkat: Pozsonyt.
Pozsonyban voltam ma. Az amerikai Levivel, és a belga Tijs-el. Ahogy a belga srác mondta az út elején: Es ist eine international Gesellschaft!=Ez egy nemzetközi vállalkozás. Az utat nagyon jól bírták. Az amerikai csak emiatt vett egy biciklit 100€=25000Ft-ért. Jó vétel volt, láttam már itt BMW biciklit is 1 millió Ft-ért. Az úton sokat beszélgettünk, az amerikai srácot sokat kérdeztem. Bushról például megvan a "véleménye". Később mindketten elcsodálkoztak, mikor a vár melletti táblán megmutattam a feliratot: Pozsony magyar főváros is volt hajdan. Tijs meg is tanulta a magyar nevét, és a történelem is nagyon érdekelte. Látszott, hogy nem igazán tanulnak a közép- európai népekről.

Bécs látképe a Kahlenbergről. Tijs-el voltam itt a belga sráccal szeptember 25.-én vasárnap. Balra a modern üzleti negyed látható, amit itt UNO- City-nek hívank. A Duna egyik, Bécsen belüli holtága is látszik a kép bal szélén. A Duna egy szigetet is közrefog, ezért a hidak hosszabbak, és a szigetet az ittani hatóság nem engedi beépíttetni. Ezért tiszta zöld csíknak látszik. A jobb szélen bár valószínű nem nagyon kivehető, de a Dunacsatorna látszik, ami melett a koli is van.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home